Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola Könyvtára

Könyvtári események, könyvtárhasználat, kreatív programok, könyvajánlók, könyvtári órák, kötelező olvasmányok, versenyek

Városi Könyvtár Tiszaföldvár

Nincs megjeleníthető elem

VFMK

Nincs megjeleníthető elem

Aktívan pihenek

2007.11.25. 17:42 oszolo.konyvtar

Norvégmintás sípulcsit kötök az unokámnak. (Elvégre már 6 hónapos és itt a tél!) Ez régebben - megboldogult 3 gyerekes csóró pedagógus koromban (mondja ezt a dagadó bankszámlás könyvtáros:-)) - nem volt olyan nagy kunszt. (Értsd: ha ajándék kellett, lebontottam az éppen kinőtt darabot és kezdődhetett az alkotás!) Ma már szakirodalom is kell hozzá, no meg az internet.

Nem is gondoltam, hogy el lehet felejteni kötni. Pedig igen. Csak itthon vettem észre, hogy a könyvtárunkból kikölcsönzött könyvben sajnos nincsenek benne az "alapműveletek". Ezért megnéztem az interneten. Közben eszembe jutott, hogy kipróbálom a blogomba kitett (lásd jobbra lent!) könyvkeresőt. Sajnos egyelőre csak ékezetek nélkül lehet vele (jól) keresni. (Mára belefáradtam az állítgatásába, úgyhogy most átmenetileg ilyen maradt.)

Viszont már van az interneten magyar változat is!

Szóval ezt találtam: Egyszerű kötött holmik kicsiknek

Továbbmentem az infokhoz. Csak egy LIBRI -s oldal van a könyvről. Kissé túlzó és pontatlan könyvajánlással (ami egyébként a könyv hátlapjáról származik): a könyvben szó sincs ugyanis "napjaink legnépszerűbb fonalai"-ról, hacsak a "pamut" és "gyapjú" nem jelentenek valami új spéci fonalfajtát. Gondoltam is, hogy írok hozzá egy megjegyzést, de azután lusta voltam. Viszont találtam ugyanezen az oldalon egy csomó hasonló témájú könyvet. (Hm, CRM?)

Megnéztem azt is, hogy melyik könyvtárban van meg a könyv. Ilyenkor csak 1 találat jön elő (nem tudom miért éppen az, amelyik), az is a MOKKA adatbázisból. Közben azon gondolkoztam, hogy milyen jó lenne, ha a saját fiókomnál - majd egyszer - beállíthatnám, hogy melyik könyvtár adatbázisában keressen először! Ugyebár ami hozzám legközelebb van, és akkor csak el kellene sétálni, vagy (levélben, msn-en, stb.) kérni bizonyos oldalakól egy fénymásolatot. (Hm, hogy is vagyunk most ezzel , könyvtárosok?)

 Könyvesbolt(os)ok!!

Ezek a dolgok - nálunk alig fejlettebb vidékeken - már nincsenek olyan elérhetetlen távolságban. Ahogy én a szakmát elnézem, még évekig azon fogunk vitatkozni, hogy ez könyvtárhasználatnak minősüljön-e, s ha igen, akkor hová strigulázzuk, valamint, hogy kellene ehhez egy megfelelő szoftver, amire majd kiírunk egy meghívásos pályázatot. Bezzeg azok a bűnös fájlcserélők! (Vagy lebegő könyvtár - azmegmiazmi ?)

Szólj hozzá!

Címkék: hírek könyvajánló könyvtárostanárok

A bejegyzés trackback címe:

https://oszolo.blog.hu/api/trackback/id/tr151741636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása